Francouzská cibulačka

Nejvíc téhle polévky jsem uvařila a snědla někdy v roce 2002, dodnes vidím ty tuny cibule (bohužel různé kvality) a uslzené oči, při její přípravě. Pak nějak upadla v zapomnění - asi jsem se jí přejedla, až nedávno jsem ji ochutnala v jedné příjemné restauraci (tady) a byla tak výborná, že jsem se rozhodla si ji po letech také uvařit. A už teď vím, že ji budu dělat častěji.

Když máte hluboko do kapsy.

Ingredience:
(pro 4 porce)

4 střední cibule (já jsem použila dvě bílé a dvě žluté)
3 lžíce kachního sádla (když nemáte, doporučuji máslo před olejem)
1,5 l vývaru (když bude nejhůř, spraví to bujón, samotná voda nestačí)
150 ml bílého vína průměrné kvality a sladší vůně
3 kuličky nového koření
4 kuličky černého pepře
2 bobkové listy
2 lžíce cukru
½ lžičky soli
1 l vody

Postup:
Cibuli oloupejte, omyjte a nakrájejte na kolečka.

V kastrolu rozpusťte sádlo a cibuli na něm opeče – za stálého míchání, aby se nepřipálila.

Když je cibule zlatá, zalijte ji horkým vývarem, přidejte koření a asi 0,5 l převařené vody a vařte aspoň hodinu na slabším ohni, aby se vám zbytečně nevyvařila voda.

Po hodině ochutnejte, přilijte víno, podle potřeby vodu a podle chuti trochu cukru.

Vařte klidně ještě hodinu, dokud není cibule měkká.


Tip:
Nejlépe chutná s chlebem, můžete – po vzoru našich restauratérů – přidat na dno talíře i trochu sýru.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.