Cheesecake (pečený)

Pracovala jsem skoro rok v restauraci v Austrálii a nejlepší část pracovní doby byly chvilky klidu, kdy jsme s kolegou užírali výborný cheesecake. Tam jsem se do něj zamilovala, "baked blueberry cheesecake" to byla láska na první ochutnání. Vždy, když byla šance, chtěla jsem ochutnávat a ochutnávat další druhy, ale tenhle pečený, trochu New York style, mi přišel nejlepší. Pak jsem se ho chtěla naučit, ale okolnosti se měly tak, že na to vyšla příležitost až v Praze. Ale hledejte doma ty správné ingredience...
Pročetla jsem spoustu receptů a nakonec vyzkoušela, a čtenářům k otestování přikládám, tento.

S tímto typem zákusku jsem se v ČR zatím moc nesetkala, takže dá-li si někdo práci ho připravit, určitě zaujme.




Ingredience:
Pro formu o průměru 20 cm

Korpus
1/2 balení sušenek Club
cca 8 ks Esíček
(nebo jiné podobné sušenky, dá se to různě kombinovat)
cca 100 g obyčejného másla

Náplň
200g balení Lučiny
150 g tvarohu (polotučný, měkký)
1 vajíčko
1 žloutek
1 vanilkový cukr
3 lžíce normálního cukru
1/2 kelímku smetany (použita 12%)
citrónová štáva z 1/2 citrónu
ovoce na ozdobu

Postup:

Korpus - ten je potřeba připravit jako první
V pulsním mixéru (s dlouhými noži) rozdrzíme sušenky na jemno.
Do směsi přidáme máslo a mixujeme tak dlouho, dokud nevznikne jakási celistvá hmota.
Pečící formu pořádně vymažeme máslem, nebo ještě lépe vyložíme pečícím papírem, aby šel koláč dobře vyndat.
Hmotou ze sušenek rovnoměrně pokryjeme dno pečící nádoby a důkladně mačkáme, aby dno bylo pokryto kompaktně.

(V případě, že není k dispozici mixér, lze sušenky rozdrtit ručně a rozehřáte máslo vmíchat lžící; další možností je sušenky s máslem dát na chvilku na pánvičku, aby máslo dobře změklo a lépe se s ním pracovalo.)

Formu i s korpusem dáme do mrazáku a vyndáme až když je hotová náplň.

Náplň
Lučinu a tvaroh s cukrem dáme do pulsního mixéru, aby se vytvořila hladká hmota a vše bylo dobře promícháno (lze to udělat i ručně, ale je to víc práce).
Přidáme smetanu, šťávu z citrónu a vajíčka a vše důkladně promícháme.
Takto připravenou směs nalijeme na korpus a pečeme v předem zahřáte troubě na 160°C asi hodniku. Do trouby je dobré dát misku s vodou, aby byl koláč vláčný.

Je potřeba dát pozor, aby se těsto nikde nepropadlo a udrželo si tvar.

Když je cheesecake upečený, necháme ho v pootevřené troubě ještě asi hodniku vychladnout a pak dáme na několik hodin do lednice, ideálně přes noc.

Podáváme ozdobené např. ovocem.

(v některých receptech jsem četla, že je dobré dát až 4 žloudky, já dala jen dva, jinak by mi koláč přišel moc těžký)

Hodnocení: Ačkoliv jsem vycházela z několika českých i mezinárodních receptů, voní a chutná to spíše jako tvarohový dort, možná citrónová kůra a víc žloudků by pomohlo.
Každopádně když ho necháme pár dní odležet, je to pochoutka, kterou nebudete moct přestat jíst, dokud nebude celá pryč.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.